• Un spot TV la teste medicale, interzis de CNA
  • CNA: „Nu informează corect, poate induce în eroare”
  • Delia, personaj în spotul publicitar

„NU E OK!”, e mesajul primit de realizatorii unui spot TV de promovare a testelor COVID. Consiliul Național al Audiovizualului a decis scoaterea sa de pe ecrane.

Vorbim despre un spot cu Delia în prim plan, încă liber pe internet – 500.000 de oameni l-au văzut și o pot face în continuare. Realizatorii săi au mers pe mesajul testarea ne poate readuce viața înapoi.

Cristina Pocora, membru CNA: „Spotul aduce confuzie în rândul celor care se uită și să stimuleze un comportament prin care nu se respectă prevederile în situația asta.”

Recomandări

OPTIMISMUL E SĂNĂTATE
AI GRIJĂ DE TEN!
MĂNÂNCĂ SMART!
Slăbește sănătos!
RĂMÂI SAFE LA PISCINĂ!
VINDECĂ-TE CU A.I.

Legea spune că orice comunicare comercială trebuie să respecte principiile de informare corectă, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale. Și să nu utilizeze practici înșelătoare sau agresive.

„Ce ne facem și cu rezultatele fals-negative? E ușor cinic să vinzi teste promițând tinerilor că se pot săruta din nou”, au completat reprezentanții CNA.

În schimb, spotul rămâne vizibil acolo unde CNA nu are putere – pe internet.